JOB OPENINGS

Job descriptions are available in German only.

Sind Sie auf der Suche nach einem kleinen, dynamischen Team? Einer Herausforderung, in der Sie sich aktiv einbringen und etwas bewirken können? Einem Unternehmen, das von Nachhaltigkeit nicht nur spricht, sondern sie lebt und ganz vorne mitspielt? Und einem Umfeld, in dem Ihre digitale Affinität gefragt ist? 

Zur Ergänzung des Teams der Zug Estates AG suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine erfahrene und vertrauenswürdige Persönlichkeit als LeiterIn Immobilienbewirtschaftung für die Suurstoffi in Rotkreuz. 
 

Zu Ihren Hauptaufgaben zählen:
 

  • Verantwortung der Bewirtschaftungs- und Vermietungsaktivitäten
  • Fachliche und personelle Führung eines Teams, welches die operative kaufmännische Bewirtschaftung eines anspruchsvollen Immobilienportfolios (Wohnen, Büro) in einer komplexen Arealstruktur sicherstellt
  • Gemeinsame Sicherstellung des Betriebs der technischen Anlagen in Zusammenarbeit mit dem operativen Arealmanagement, welches mit eigenen Mitarbeitern und externen FM-Providern agiert
  • Eigenständige Bewirtschaftung und Vermarktung von kommerziellen Liegenschaften
  • Budgeterstellung, Hochrechnung, Reporting an GL sowie regelmässige Berichterstattung an Leiter Bewirtschaftung und Vermarktung
  • Sicherstellung des gesamten Vertragsmanagements
  • Ausbau des Abrechnungskonzeptes, Kontrolle NK-Abrechnungen, Inkasso, Mietzinsanpassungen
  • Sicherstellung der Schnittstellen zu anderen Abteilungen
  • Mitwirken beim Portfoliomanagement, insbesondere stetige Massnahmen zur Optimierung der Mietobjekte sowie Unterstützung bei der strategischen Weiterentwicklung des Immobilienportfolios
  • Erarbeiten und Einbinden neuer Themenfelder (wie z. B. Digitalisierung von Abläufen und Prozessen, Mieterkommunikationsplattform, neue Mietzinsmodelle, etc.)

Sie bringen folgende Voraussetzungen mit:

  • Eidg. dipl. Immobilien-Treuhänder oder vergleichbare Ausbildung
  • Mehrjährige relevante Berufserfahrung mit Leistungsausweis in der Bewirtschaftung (oder Asset Management)
  • Nähe zum Markt und Stärke in der Kommunikation
  • Unternehmerisches Denken und Handeln sowie Verhandlungsgeschick
  • Fundierte Kenntnisse im Mietrecht
  • Erfahrung in der Führung eines Teams
  • Ausgewiesene Sozialkompetenz im Umgang mit Mietern, Mitarbeitenden und Dienstleistern
  • Selbständige, organisierte und strukturierte Arbeitsweise
  • Hohe Leistungsbereitschaft, Dienstleistungsorientierung, Flexibilität und Kreativität
  • Verhandlungssicher in Deutsch; gute Englischkenntnisse von Vorteil
  • Gute Anwenderkenntnisse der Microsoftpalette und idealerweise Kenntnisse GARAIO REM
  • Digitale Affinität und ein Flair für Zahlen

Wir bieten Ihnen eine interessante und verantwortungsvolle Tätigkeit in einem schlagkräftigen und dynamischen Team. Sie profitieren von flexiblen Arbeitszeiten, Entwicklungsmöglichkeiten und grosszügigen Gehaltsnebenleistungen. 

Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung an: humanresources@zugestates.ch

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Lebenslauf
    Motivationsschreiben
      Zeugnisse und Diplome

        A modern working environment

        The office premises in Zug include several working and meeting areas that offer opportunities for collaboration and exchange. Materials made of wood, plenty of greenery, a well-thought-out lighting concept, and ergonomic workstations characterise the working environment.

        What our employees say

        "Zug Estates offers motivated employees the opportunity to develop professionally and professionally. As a young employee, the company gives me many opportunities to learn new things and gain experience."

        Jaqueline Braten

        Junior Portfolio Manager

        “Zug Estates supports my professional development plans. That benefits both the company and me.”

        Chenay Kirchhofer

        Administrative assistant

        "At Zug Estates, I have had the opportunity to work hands-on in varied and exciting projects since my first day of work."

        Sascha Kiser

        Projektleiter Finanzen

        “I appreciate the positive working atmosphere in the team at Zug Estates as well as the various learning opportunities.”

        Aline Hugener

        Lernende

        "Zug Estates offers me many interesting tasks in the management of the exciting Suurstoffi area. The innovative environment and the diverse projects allow me to continuously develop my skills."

        Dario Sidler

        Immobilienbewirtschafter

        “The real estate portfolio of Zug Estates offers me, as a representative of the building owners, exciting and diverse projects that bring new challenges every day. In addition, both personal and professional development are supported through further training opportunities."

        Corina Huber

        Bauherrenvertreterin

        "Zug Estates offers me tasks and insights into exactly the kind of building technology that will make up the areas of the future."

        Werner Emmenegger

        Projektleiter HLKSE, Leitsysteme & Technik-LAN

        Key employee figures

        Zug Estates AG, as at 31 December 2024

        51

        Employees

        37

        Average hours of training and education per year

        41

        Share of women in %

        18

        Share of employees working part-time in %

        Wings for Life World Run Zug

        On Sunday, 8 May 2022, over 4,000 runners took part in the Wings for Life World Run in Zug. A few sports enthusiasts from Zug Estates were also there.

        Summer event 2024

        This year, Zug Estates’ two-day summer excursion took us to the Zurich lowlands.

        Great Place to Work

        The Zug Estates Group has been named “Great Place to Work”. The internationally recognized seal of quality attests that Zug Estates has an above-average workplace culture characterised by credibility, respect, fairness, team spirit and pride.

        Participation in the Swiss City Marathon Lucerne

        Sweaty, struggled and in the end also suffered a little. Our running group took part in the Swiss City Marathon in Lucerne for the first time.

        Summer Event 2023

        The Tamina Gorge in the canton of St. Gallen was the target of the 2023 summer event of Zug Estates AG.

        Attractive working environment

        At Zug Estates, we attach great importance to creating a working environment in which our employees feel comfortable, where they are empowered to make a contribution to the achievement of our corporate goals, and where they have the opportunity to develop further at the same time.

        Competitive working conditions and meaningful tasks

        Your contact

        Tamara Hüsser

        Human resources manager

        Zug Estates AG

        Baarerstrasse 18

        CH-6300 Zug

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